Intet nytt på västfronten

Har nu funderat i flera dagar på vad jag ska skriva om på bloggen men har inget särskilt att skriva eftersom jag censurerar en hel del....när jag är varm i kläderna lär jag sluta med det också.

 Från början såg november ut att bli en lugn månad men så small det till i almanackan och nu är det mycket igen. Det är ju trivsamt till en viss gräns men jag gillar verkligen spontanitet också bara för känslan av att vara levande. Ärligt talat är planerade saker trevligt så länge man inte låser fast sitt tänkande i det och glömmer bort den eviga charmen i spontaniteten.

En bra liknelse kan väl vara när undertecknad var ung och i pirncip levde dag för dag utan att oroa sig så mycket för vad som skulle hända dagen efter eller för den delen ens vad jag skulle göra samma eftermiddag för det löste sig alltid på ett eller annat sätt med en kompis som kommer över, att åka hem till en kompis eller gå ut på stan eller något annat liknande. Det hände alltid spontant i princip så sakta men säkert kröp vuxenlivet in med planerade fikadejter etc. I början blev det nästan trist men så efter ett tag bestämde jag att antingen får jag sluta med inbokade fika dejter eller ändra sättet att göra dem på. Nu är det bästa jag vet att fika dejta, bortsett från kaffet naturligtvis men en fika dejt är alltid spännande nu eftersom man aldrig kan veta  vad som ska hända. Jag får glädjas över favorithobbyn peoplespotting. Är precis hemkommen från fikadejt där vi var på ett ställa och fikade som jag inte varit på på flera år....det var trevligt och hade inte förändrats så mycket. Very nice.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0